Nowe Technologie

Telefony zdetronizowały komputery

SHUTTERSTOCK

Smartfon i tablet zdetronizowały laptopy oraz komputery stacjonarne i już 71 proc. światowej „konsumpcji internetu” odbywa się poprzez te przenośnie urządzenia (w Polsce prawie 50 proc.). Internauci spędzają w sieci za ich pośrednictwem średnio 86 min dziennie – szacuje firma reklamowa ZenithOptimedia. 

Jak prognozują eksperci, udział kanałów mobilnych będzie dalej rósł, zatem wydawcy serwisów internetowych powinni odpowiednio dostosować swoje witryny. Wówczas będą mogli zarabiać więcej na reklamach, gdyż „świat mobilny” bardziej absorbuje jego odbiorców. Z analiz przeprowadzonych przez RTB House w 40 państwach świata wynika, że średni wskaźnik CTR reklamy (kliknięcie w nią na 100 wyświetleń) wynosi w przypadku komputerów 0,73 proc., podczas gdy w przypadku smartfonów jest to 0,84 proc., a tabletów – 0,87 proc. 

Z pozoru różnica jest niewielka, jednak w grę wchodzi skuteczność większa o prawie 20 proc. – Inwestycja w kampanie reklamowe na kanale mobilnym opłaca się reklamodawcom i wydawcom. Tymczasem często właściciele portali nie decydują się na stworzenie odpowiedniej wersji swoich stron. W efekcie użytkownicy, którzy na nie trafiają w trakcie korzystania z urządzeń przenośnych, dość szybko się do nich zniechęcają z racji trudności z nawigacją czy słabej funkcjonalności. A to oznacza mniejsze dochody, bo reklamy także są niedostosowane pod kątem tego kanału – mówi Jarosław Wisłocki, współzałożyciel OptAd360.com. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?